امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

هزینه تحصیل در کانادا
نویسنده : javad تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است، به احتمال قوی شما بین ۱۵ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار کانادا سالانه برای پوشش شهریه کامل دانشگاه و مخارج زندگی می بایست در نظر بگیرید با این حال این محدوده هزینه فقط به طور متوسط می باشد و با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و شهر محل سکونت هزینه دانشگاه در کانادا متغیر است.
همان گونه که ذکر شد هزینه تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه ها می تواند بسیار متفاوت باشد و رنج وسیعی را در برگیرد.
علاوه بر هزینه های دانشگاه، جهت تحصیل در کانادا هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، حمل و نقل، غذا، کتاب و لوازم التحریر نیز باید تأمین شود. هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط می تواند بین 10،000 تا 40،000 دلار کانادا در سال باشد.
هزینه کالج در کانادا با توجه به سطح کالج، موقعیت مکانی و رشته متغیر است. تحصیل در کالج ممکن است با هدف آماده شدن برای ورود به دانشگاه انجام شود یا برای ورود سریع به بازار کار.

افرادی که به کشور کانادا مهاجرت می کنند چیزی در حدود 15 تا 30 هزار دلار کانادا را باید هر ساله در خصوص شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی خود مد نظر داشته باشند. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که هزینه زندگی دانشجویی و تحصیل در کانادا به صورت متوسط در نظر گرفته شده و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می شود و رشته انتخاب شده و مقطع تحصیلی و شهری که برای زندگی در کانادا تعیین می شود تاثیر بسیاری در هزینه ها خواهد داشت.


زندگی و تحصیل در کانادا هزینه های بسیاری را در بردارد که با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و مقطع تحصیلی به عنوان نخستین عامل به شمار می رود؛ زیرا هزینه های تحصیلی در کانادا بر اساس مقطع تحصیلی افراد می تواند کم یا زیاد باشد. مورد دیگری که می تواند شهریه های دانشگاه در کانادا را تعیین کند دانشجوی خارجی بودن و یا شهروند کانادایی است. دانشجویانی که از کشورهای دیگر وارد کانادا می شوند با توجه به رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنند باید هزینه تحصیل در کانادا را بپردازند.
هزینه تحصیل و همچنین زندگی در آن با وجود دانشگاه‌های برتر و سطح استاندارد بالای زندگی نسبت به کشورهای مطرح انگلیسی‌ زبان دیگر چون آمریکا و انگلستان بسیار پایین‌تر است. علاوه بر پایین بودن هزینه تحصیل، ارایه بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلف نیز علاقه‌مندی به کانادا را افزایش داده است.
اخذ ویزای تحصیلی تقریبا بخش نهایی در روند اقدام برای تحصیل است و مهم‌ترین بخش، ویزای تحصیلی کانادا دارای مزیت‌های بسیاری است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجازه کار حین تحصیل اشاره کرد.
در اکثر دانشگاه های کانادا، این امکان را به دانشجو می‌دهد که ۲۰ ساعت در هفته حین تحصیل، کار کند و درآمد کسب کند. درآمد هر ساعت کار دانشجویی نیز به‌ طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ دلار است. پس این امکان نیز به پوشش بخشی از هزینه‌ها کمک می‌کند.


اگر دانشجوی پذیرفته شده یکی از شهروندان کانادا باشد در زمینه شهریه دانشگاه به صورت متوسط باید مبلغ 6000 دلار کانادا را در هر سال تحصیلی در نظر داشته باشد. کلیه دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری دریافت بورسیه ی کانادا امکان پذیر است که این مساله موجب می شود هزینه ها کاهش پیدا کند. دریافت بورس تحصیلی کانادا موجب خواهد شد تا هزینه‌های تحصیلی در کانادا نیز برای دانشجویان مقیم این کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

هزینه زندگی


دانشجویانی که برای حضور در دانشگاه های کانادا تقاضانامه را تکمیل می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که هزینه زندگی برای دانشجویان در مقطع لیسانس را دارند چیزی در حدود 600 تا 800 دلار در ماه است که کلیه هزینه های زندگی از جمله رفت‌وآمد، محل سکونت، بیمه و غذا و دیگر هزینه‌هایی که دانشجویان باید بپردازند را شامل می شود.
دانشجویانی که تمایل دارند می‌ توانند 10 ساعت در هفته را کار کنند و در هر ساعت نیز به طور میانگین چیزی در حدود 13 تا 15 دلار را دریافت خواهند کرد. تحصیل در کانادا هزینه‌های مختص به خود را دارد که اغلب دانشجویان برای تأمین این هزینه ها ملزم به کار می باشند. البته یافتن کار دانشجویی مناسب در کانادا بستگی زیادی به میزان اطلاع و آگاهی فرد از زبان های مختلف، قابلیت‌های فردی او، زمانی که وارد کشور کانادا شده و عوامل دیگر دارد. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم تحصیل در مقطع لیسانس می تواند در پیدا کردن شغلی دانشجویی مناسب تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

شهریه تحصیل


دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند 30 ساعت در طول هفته به کار دانشجویی مشغول باشند و در هر ساعت حقوقی در حدود 15 تا 20 دلار را دریافت خواهند کرد که جمع کل درآمد به دست آمده از این کار موجبات تأمین هزینه زندگی و تحصیل برای مدت یک سال او را تأمین خواهد کرد. هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان در مقطع دکتری ماهیانه چیزی در حدود 700 تا 800 دلار است که کلیه هزینه های یک فرد دانشجو اعم از هزینه محل سکونت، رفت‌وآمد، غذا و بیمه و دیگر هزینه‌ها را شامل خواهد شد که دانشجویان این دوره باید کلیه این هزینه‌ها را بپردازند.




صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.