امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

شرایط سنی تحصیل در آلمان
نویسنده : javad تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

تحصیل در آلمان برای هر سنی امکان پذیر است. در واقع شرایط سنی تحصیل در آلمان برای همه متقاضیان یکسان است و شما می توانید در هر سنی در یکی از برترین دانشگاه های آلمان تحصیل کنید. متأسفانه ، این فقط برای شهروندان آلمانی و اتحادیه اروپا است. این بدان معناست که اگر شما (خارج از اتحادیه اروپا) قصد تحصیل در آلمان را دارید ، باید شرایط سنی تحصیل در آن کشور را در نظر بگیرید. شرایط سنی تحصیل در آلمان بسته به نوع مدرک (لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا) متفاوت است


شرایط عمومی شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

آلمان امروزه یکی از مهمترین قطب های صنعتی و اقتصادی در جهان است. این موقعیت قدرتمند اقتصادی باعث شده است که سالانه بسیاری از کارشناسان در قالب دانشجویان و اساتید وارد کشور شوند و همین امر سطح علمی این کشور را بسیار افزایش داده است. با این حال ، آلمان خود دارای یک سیستم آموزشی بسیار قوی است و توجه به آموزش یکی از مهمترین موضوعات در سیاست های اجتماعی و فرهنگی این کشور است. توجه به سن تحصیل در آلمان یکی از این سیاست های آموزشی است و این کشور دستیابی به یک سیستم آموزشی رایگان و قوی را نیز یکی از حقوق شهروندی کشور خود می داند که همه مردم این کشور باید به آن دسترسی داشته باشند و امکانات آموزشی و از دولت آزاد لذت ببرید. تحصیل در سنین بالا در اروپا در کشوری مانند آلمان امکان پذیر نیست زیرا آلمان بسیار حساس به گفتگوی دانشگاهی است. در ادامه مقاله با انواع مقاطع تحصیلی و شرایط سنی تحصیل در آلمان بیشتر آشنا می شویم.



شرایط تحصیل زیر 18 سال در آلمان

شرایط مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان چیست؟ همانطور که گفته شد ، آلمان از یک سیستم آموزشی بسیار قوی پیروی می کند و توجه زیادی به تحصیل در آلمان زیر 18 سال در کلاسهای پایین و مدارس دارد. تحصیل در دانش آموزان و شرایط سنی تحصیل در آلمان از شش سالگی آغاز می شود. هنگام تحصیل در آلمان زیر 18 سال ، دانش آموزان ابتدا وارد دبستان می شوند. در دوره ابتدایی دانش آموزان دروس مقدماتی مانند ریاضی و علوم را به روشی ماهرانه و کاربردی فرا می گیرند و آموزش آنها با بازی همراه است تا دانش آموزان به ادامه تحصیل علاقه مند شوند. دانش آموزان پس از 4 سال تحصیل در مدارس ابتدایی در 10 سالگی وارد دبیرستان می شوند و دروس آنها جدی تر می شود و با نحوه تست دروس آشنا می شوند. تحصیلات تا سن 16 سالگی در این کشور اجباری است و فرزندان اتباع این کشور و مهاجرانی که اقامت این کشور را دریافت کرده اند می توانند به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند. نکته مهم این است که دانش آموزان در این مدارس به زبان رسمی این کشور یعنی آلمانی تحصیل می کنند.

ضوابط و شرایط سنی برای تحصیل در آلمان


انواع مختلفی از دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان وجود دارد. دانشگاهها عمدتاً دانش نظری را آموزش می دهند و معمولاً طیف وسیعی از موضوعات مختلف را ارائه می دهند. اما برخی از آنها در یک موضوع خاص تخصص دارند و در این مورد از آنها به عنوان دانشگاه های فنی یا کالج های آموزش عالی یاد می شود. کالج های هنر و موسیقی برای کسانی که استعدادهای ویژه موسیقی و هنری دارند مناسب است. دانشگاه های علمی کاربردی تأکید بیشتری بر آموزش عملی در یک موضوع دارند.


شرایط عمومی آموزش پزشکی در آلمان

آلمان کشوری در قاره اروپا است که زبان رسمی آن آلمانی است. این کشور با اتریش ، هلند و جمهوری چک مرز مشترک دارد. آلمان 83 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پرجمعیت قاره اروپا است. پایتخت آلمان برلین است. آلمان از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند است و مهمترین قطب اقتصادی جهان است. آلمان همچنین همیشه در تولید ناخالص داخلی رهبر جهانی بوده است. این کشور به دلیل موقعیت مناسب ، اقتصاد پیشرفته و آموزش پیشرفته و سیستم رایگان ، یکی از محبوب ترین گزینه ها به عنوان مقصد مهاجرت دانشجویان است.



شرایط سنی تحصیل در کانادا
نویسنده : javad تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

نیازهای سنی برای تمرکز در کانادا

ملزومات سنی برای تمرکز در کانادا ، پیش نیازهای سنی برای مهاجرت به کانادا و گرفتن ویزای کم مطالعه کانادا در این مقاله صحبت خواهد شد. کانادا کاملاً متداول ترین کشورهایی است که می توانند در آن تمرکز کنند و بعلاوه با توجه به این که این کشور یک کشور ساکن است ، یکی از روشهای انتقال به کانادا تمرکز در کانادا است. چه ضرورتی برای معاینه دارو در کانادا وجود دارد؟ آیا گرفتن کمک هزینه در کانادا قابل تصور است؟ بهترین سن برای مهاجرت به کانادا برای اندیشیدن چه سالی است؟ آیا دوره تحصیلات بر چاله تحقیقات کانادایی تأثیر دارد؟ عزیزان عزیز به احتمال زیاد سوالات زیادی در روان شما وجود دارد که سعی خواهیم کرد در این مقاله به آنها پاسخ دهیم. با توجه به اینکه شرایط سنی برای تمرکز در کانادا از عوامل مهم در اخذ ویزا هستند ، پیش نیازهای سنی و فاصله تحصیل باید مورد بررسی قرار گیرد.



پیش نیازهای سن برای مطالعه در کانادا برای بررسی های زیر

کودکان از پنج سالگی وارد مدارس کانادا می شوند و تحصیلات خود را در دو مقطع ابتدایی و متوسطه به پایان می رسانند. دوره ابتدایی شش سال و دوره متوسطه 6 سال اخیر خواهد بود. در چارچوب آموزش کانادایی ، مدارس به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند ، با مدارس متعدد جهانی ، مدارس زنده ، دانشگاه ها و مراکز تخصصی ارائه انواع کمک آموزنده به دانش آموزان کم دانش.

دانش آموزان كانادا و افرادی كه اقامت دائم كانادا را بدست آورده اند نمی توانند در مدارس با بودجه دولت كه بیشترین تعداد مدارس را در كشور تشکیل می دهند ، كتاب بخوانند.

کانادا بین المللی و مدارس با تجربه زندگی ، دانش آموزان مختلف ، همه مواردی را که در نظر گرفته شده و سطح آنها را تأیید می کنند و مجاز به رفتن به مدارس کانادا هستند.



ملزومات سنی برای تمرکز دانشهای زیر در کانادا

سن معمول پذیرش در کالج های زیر لیسانس 19 سال است و دوره تحصیلات دوره کارشناسی معمولاً در محدوده چهار و شش سال است. برای پذیرش در کالج کانادا ، باید مدرک زبان داشته باشید و با یکی از گویش های اقتدار کشور آشنا باشید. نمره آیلتس برای تأیید معمولاً 6 است ، البته در برخی از رشته های معروف و مشهور نمره 6.5 تأیید می شود.

خوشبختانه برای ورود به دانشگاه در کالج های کانادا محدودیت سنی وجود ندارد و در صورت داشتن توانایی های مختلف مورد نیاز بدون شک می توانید تأیید کنید.

در هر صورت این تجربه نشان داده شده است که افراد بین 18 تا 25 سال ملزم به پذیرش در کالج های کانادا هستند.

زیر سن ضرورت

طبق قوانین کانادا ، برای پذیرش گواهینامه چهار ساله محدودیت سنی وجود ندارد ، با این حال مقام جنبش عامل سن را ارزیابی می کند و درباره آن فکر می کند. به عنوان مثال ، یک کودک 3 ساله که قصد دارد در کانادا تمرکز کند ، به سختی می تواند یک مقام را مجبور به دادن ویزای کم مطالعه کند. بنابراین سن شما باید برای اداره مهاجرت کانادا مجاز باشد.



پیش نیاز سن در دوره تحصیلات تکمیلی

دانش آموزان می توانند این دوره را 3 مرتبه بگذرانند: با کاوش به تنهایی با مربی خود ، یا با گذراندن یک دوره و نشستن در بالای کلاس ، یا با گذراندن یک دوره و انجام تحقیق به طور مختلط برای به پایان رساندن دوره تحصیلات تکمیلی خود. به. پیش شرط سنی این دوره در کانادا این است که شکاف علمی بین یک گرگ تنها و یک مدرک فارغ التحصیل نباید بیش از 4 یا 5 سال باشد ، و بهتر است یک دانش آموز زیر 3 سال باشد تا در این سطح یاد بگیرد .



پیش نیاز سن در گواهی دکترا

مطالعه در کانادا برای دکترا ، به عنوان اکثر ملل مختلف ، به یک راهنما احتیاج دارد و دانش آموزان باید با آن معلمان در ارتباط باشند ، و هر زمان که مورد تأیید قرار گرفت ، دانشجو می تواند برای ویزا اقدام کند. برای پذیرش در دوره دکترا ، باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشید و وکالت نامه زبان آیلتس مدرن با تکیه بر نوع دانشگاه و رشته مورد نیاز است.

دوره دکترا در کانادا 4 تا 4 سال است و دانشجو می تواند یک دوره یا اکتشاف و دستورالعمل یا یک دوره را بگذراند. این وظایف توسط سازمان ها پشتیبانی می شود و می تواند یک راهنمای پولی برای دستورالعمل های کم مطالعه باشد. باید توجه داشت که در کانادا ، فاصله دکترا قابل توجه نیست و دانش آموزان می توانند برای نشان دادن این درجه در هر مرحله از زندگی ، حتی در محدوده سنی can تا با ، با نشان دادن سابقه کار قابل اجرا ، آهنگسازی و اکتشاف و آموزش پایه.

در نظر گرفتن زمان تحصیل در کانادا شاید اصلی ترین استانداردی باشد که داوطلبان ویزای کم مطالعه می توانند از نزدیک به آنها توجه کنند. به طور معمول سن برای رفتن به هر نقطه از جهان یا کسب ویزای تحصیلی و کاری قابل توجه است. در صورتی که می خواهید با ویزای کم مطالعه به کانادا بروید ، ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه مرحله ای درخواست می کنید تا تحقیقات خود را ادامه دهید و پس از آن شرایط مدرسه یا دانشگاه خود را به طور کامل بررسی کنید. برای رفتن به کانادا ، به یاد داشته باشید که ایالت های مختلف کشورها منحل شده اند



شرایط بورسیه تحصیل در کانادا
نویسنده : javad تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

بورسیه تحصیلی کانادا

احتمالا شما کلماتی مانند (bursaries) بورسریز، اسکولارشیپ (Scholarships)، گِرنتس (grants) و لون (loans) را بارها شنیده‌اید. در نگاه اول شما به همه اینها به دید کمک هزینه دانشگاه برای تحصیل یا فاند می‌گویید ولی شاید برایتان جالب باشد که این کلمات با هم متفاوت هستند.
خب اول برایتان کمی در مورد اسکولارشیپ می‌گوییم. این نوع کمک هزینه بر اساس شرایط تحصیلی دانشجو توسط دولت، شرکت های خصوصی و یا دانشگاههای به فرد داده می‌شود که به این نوع کمک هزینه دولتی فلوشیپ (fellowship) نیز می‌گویند. در واقع دانشجویان ممتاز درخواست اسکولارشیب می‌دهند و در صورتیکه فرد شرایط علمی قابل توجهی مانند معدل خوب، نمره زبان بالا، نمره جی آر ای (GRE) و یا جی مت (GMAT)، ارائه مقاله مورد قبول در کنفرانس ها و ژورنال های معتبر باشد؛ می‌تواند اسکولارشیپ دریافت کند. شما در سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید انواع اسکولارشیپ ها برای دانشجویان بین المللی را مشاهده کنید.
اما Grants  و bursaries مربوط به زمانی است که دانشجو نیاز مالی داشته باشد. در این موارد شرایط  علمی دانشجو بررسی نمی‌شود. دانشجوهای بین‌المللی معمولا واجد شرایط این کمک هزینه‌ها نیستند و این کمک هزینه ها بیشتر برای افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند یا شهروند کانادا هستند در نظر گرفته شده است.
Loans و یا وام‌های دانشجویی نیز برای دانشجویان بین المللی مانند شهروندان کانادایی، وجود دارد و آنها باید این وام‌ها را با نرخ سود مشابه شهروندان کانادایی، بازگردانند. دانشجویان خارجی برای استفاده از وام دانشجویی باید از طریق بانک‌های خصوصی کانادا درخواست خود را ثبت کند.
شما در سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید انواع grants و loans را برای دانشجویان بین المللی مشاهده کنید.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که درخواست برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی زمان مشخصی در سال دارد. مثلا شما برای درخواست اسکولارشیپ برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تقریبا تا دو ماه قبل از شروع سال تحصیلی زمان دارید تا درخواست خود را ارائه دهید. البته این زمان را برای مثال آوردیم و با توجه به هر دانشگاه و رشته زمان درخواست متفاوت خواهد بود.



شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط سنی جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا ، بسته به نوع و شرایط هر دانشگاه متفاوت می باشد. اما با این حال برای اخذ بورسیه لازم است تا همه افراد از یکسری شرایط خاص برخوردار باشند.
•    عدم برخورداری از گپ تحصیلی (عدم فاصله زمانی از دریافت آخرین مدرک)
•    برخورداری از مهارت در زبان انگلیسی (داشتن نمره ۷ به بالا در آزمون آیلتس یا نمره ۱۰۰ به بالا در آزمون تافل)
•    برخورداری از تمکن مالی نیز شانس دریافت بورسیه را بالا می برد.


شرایط بورسیه تحصیل در کانادا، مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و انواع بورسیه تحصیلی کانادا بررسی می شود. سوالات زیادی در زمینه تحصیل در کانادا به همراه بورسیه وجود دارد که از جمله آنها می توان به چه مراکزی در کانادا بورسیه ارائه می کنند؟ شرایط اخذ بورسیه تحصیل در کانادا چیست؟ بورسیه های تحصیل در کانادا چه میزان از هزینه های تحیصل و زندگی دانشجو در کانادا را پوشش می دهند، اشاره نمود. ما در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. کانادا یکی از پرتقاضاترین کشورهای جهان برای مهاجرت محسوب می شود.



شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و شرایط اخذ آن

سالیانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در کانادا به همراه بورسیه تحصیلی اقدام می نمایند که به دلیل ظرفیت محدود اعطای بورسیه، همه آنها موفق به اخذ بورسیه نمی شوند. دانشجو می بایست شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند رضایت دانشگاه و مرکز آموزشی مورد نظرش را جلب نماید که به وی بورسیه اعطا کند. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به نوع بورسیه وابسته است. به محض برخورد نام بورسیه واژه هایی که به ذهن متقاضیان سوق می کند عبارتند از Scholarships, grants, fund که مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا هستند. Scholarships بر پایه شرایط تحصیلی متقاضیان می باشدکه توسط منابع دولتی یا شرکت های خصوصی یا دانشگاه ها عرضه می گردد که این قبیل اسکالرشیپ ها اصطلاحا فلوشیپ fellowship هم نامیده می شود. در اسکالرشیپ یا فلوشیپ معدل دانشجو در مقاطع پیشین، مدرک زبان و تحقیقات و سوابق پژوهشی مانند مقاله اهمیت دارد. متقاضی می بایست برای گرفتن این بورسیه تحصیلی کانادا، از صلاحیت های علمی مانند معدل بالا، مقاله، و نمره زبان انگلیسی یا GRE مناسبی برخوردار باشد.



لیست دانشگاه‌های معتبر ارائه‌کننده بورسیه تحصیلی کانادا


•    دانشگاه کارلتون: این بورسیه تحصیلی کانادا برای همه دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دانشگاه  Carletonدر دسترس است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ممتاز به صورت خودکار تعلق می‌گیرد.
•    دانشگاه کنکوردیا : انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی دانشگاه Concordia مونترال در دسترس است.
•    دال هوزی : در تمامی مقاطع‌ تحصیلی قابل ارائه در دانشگاه Dalhousie هر ساله تا سقف ۵ میلیون دلار بودجه برای بورسیه تحصیلی دانشجویان بومی و خارجی واجد شرایط این دانشگاه واقع در Halifax در نظر گرفته می‌شود.
•    دانشگاه فرلی دیکنسون : انواع بورسیه‌های تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط این دانشگاه واقع در ونکوور کانادا ارائه می‌شود؛ عموما ارزیابی و سنجش دانشگاه Fairleigh Dickinson براساس شایستگی علمی، تحصیلی و نمرات آزمون دانشجو خواهد بود.
•    بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان دانشگاهHEC Montréal :  انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی دارای نیاز مالی و شایستگی‌های مختلف در دانشگاه HEC مونترال در دسترس است.
•    کالج هامبر : دامنه وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی کانادایی برای مقطع کارشناسی در کالج Humber تورنتو با مبالغ ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار به دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود.
•    دانشگاه مک گیل : انواع بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع ارشد و فوق دکترا نظیر بورسیه ورودی Entrance Scholarship و شایستگی تحصیلی PBEEE استان کبک برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط با مبالغ متغیر ۳۰۰۰ تا ۳۵٫۰۰۰ دلار موجود است.
•    دانشگاه کوئین : بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه Queen کینگستون انتاریو که برخی از آنها منحصرا برای شهروندان هندی، پاکستانی و آمریکایی است.
•    دانشگاه Quest : کمک هزینه‌های تحصیلی از مبلغ ۲۰۰۰ دلار تا پوشش کامل شهریه، برای تمام دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط دانشگاه کوئست در دسترس است.
•    بورسیه تحصیلی کانادا International Leader of Tomorrow Award دانشگاه UBC : برای تحصیل دانشجویان دارای مهارت رهبری و دستاوردهای استثنایی علمی می‌توانند در مقطع لیسانس از بورسیه‌های شایستگی تحصیلی (Merit-based) دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور کانادا استفاده کنند.
•    دانشگاه UBC : یک پایگاه داده قابل جستجو برای بورسیه‌های تحصیلی مقاطع ارشد و دکترای دانشگاه بریتیش کلمبیا که شامل کمک هزینه تحصیلی چهار ساله دکترا و پشتیبانی اولیه فارغ‌التحصیلان می‌شود.
•    دانشگاه آلبرتا : دامنه وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی واجد شرایط دانشگاه Alberta در مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می‌گردد. این دانشگاه هرساله مبلغ باورنکردنی ۲۸ میلیون دلار کانادا را برای ارائه بورسیه و پشتیبانی مالی و جذب دانشجویان ممتاز مقاطع مختلف اختصاص می‌دهد.
•    دانشگاه کلگری : مجموعه ای از بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌های تحصیلی که از ۵۰۰ تا  ۰۰۰ دلار متغیر است به دانشجویان بین المللی تحصیل در دانشگاه Calgary تعلق میگیرد.
•    دانشگاه منیتوبا : انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی نظیر UMGF ، جوایز دپارتمان‌های تحصیلی، RA و TA و موارد بسیار دیگر که به دانشجویان واجد شرایط بین‌المللی تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا دانشگاه Manitoba تعلق می‌گیرد. میزان اعتبار قابل اختصاص برای مقطع ارشد ۱۴٫۰۰۰ و برای دکترای تخصصی ۱۸٫۰۰۰ دلار برای یک دوره یکساله است؛ دانشجویان ممتاز ( به استثنای رشته‌های پزشکی و مدیریت اجرایی) می‌توانند برای ۲۴ ماه اول دوره کارشناسی ارشد و ۴۸ ماه اول دوره دکتری از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا استفاده کنند.
•    دانشگاه ساسکاچوان : بورسیه‌های تحصیلی Merit-based و Entrance Scholarships با ارزش ۳۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ دلار سالانه که براساس شایستگی و توانایی علمی دانشجوی بین‌المللی مقطع کارشناسی به وی تعلق می‌گیرد.
•    دانشگاه تورنتو انتاریو: بورس های تحصیلی متنوع این دانشگاه به دانشجویان داخلی و بین المللی واجد شرایط برای تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا تعلق میگیرد.
•    کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه واترلو : انواع بورسیه تحصیلی کانادایی که به دانشجویان واجد شرایط مقطع ارشد و دکترای رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه Waterloo تعلق می‌گیرد.
•    دانشگاه سیمون فریز : دامنه متنوعی از اسکالرشیپ‌ها و بورسیه‌های تحصیلی که به دانشجویان واجد شرایط بومی و خارجی دانشگاه Simon Fraser تعلق می‌گیرد.
•    دانشگاه Western : انواع مختلفی از بورسیه‌های پذیرش تحصیلی که به برخی از دانشجویان ممتاز بین‌المللی دانشگاه وسترن انتاریو تعلق خواهد گرفت.
•    دانشگاه York : شامل بورسیه‌های تحصیلی قابل ارائه به دانشجویان منتخب مقطع کارشناسی تحصیل در دانشگاه یورک تورنتو می‌شود که بنابر میانگین معدل و نمرات دیپلم و پیش‌ دانشگاهی فرد از مبلغ سالانه ۵۰۰ تا ۱۴٫۰۰۰ دلار متغیر است.




هزینه تحصیل در کانادا
نویسنده : javad تاریخ : یک شنبه 21 دی 1399

در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است، به احتمال قوی شما بین ۱۵ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار کانادا سالانه برای پوشش شهریه کامل دانشگاه و مخارج زندگی می بایست در نظر بگیرید با این حال این محدوده هزینه فقط به طور متوسط می باشد و با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و شهر محل سکونت هزینه دانشگاه در کانادا متغیر است.
همان گونه که ذکر شد هزینه تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه ها می تواند بسیار متفاوت باشد و رنج وسیعی را در برگیرد.
علاوه بر هزینه های دانشگاه، جهت تحصیل در کانادا هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، حمل و نقل، غذا، کتاب و لوازم التحریر نیز باید تأمین شود. هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط می تواند بین 10،000 تا 40،000 دلار کانادا در سال باشد.
هزینه کالج در کانادا با توجه به سطح کالج، موقعیت مکانی و رشته متغیر است. تحصیل در کالج ممکن است با هدف آماده شدن برای ورود به دانشگاه انجام شود یا برای ورود سریع به بازار کار.

افرادی که به کشور کانادا مهاجرت می کنند چیزی در حدود 15 تا 30 هزار دلار کانادا را باید هر ساله در خصوص شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی خود مد نظر داشته باشند. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که هزینه زندگی دانشجویی و تحصیل در کانادا به صورت متوسط در نظر گرفته شده و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می شود و رشته انتخاب شده و مقطع تحصیلی و شهری که برای زندگی در کانادا تعیین می شود تاثیر بسیاری در هزینه ها خواهد داشت.


زندگی و تحصیل در کانادا هزینه های بسیاری را در بردارد که با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و مقطع تحصیلی به عنوان نخستین عامل به شمار می رود؛ زیرا هزینه های تحصیلی در کانادا بر اساس مقطع تحصیلی افراد می تواند کم یا زیاد باشد. مورد دیگری که می تواند شهریه های دانشگاه در کانادا را تعیین کند دانشجوی خارجی بودن و یا شهروند کانادایی است. دانشجویانی که از کشورهای دیگر وارد کانادا می شوند با توجه به رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنند باید هزینه تحصیل در کانادا را بپردازند.
هزینه تحصیل و همچنین زندگی در آن با وجود دانشگاه‌های برتر و سطح استاندارد بالای زندگی نسبت به کشورهای مطرح انگلیسی‌ زبان دیگر چون آمریکا و انگلستان بسیار پایین‌تر است. علاوه بر پایین بودن هزینه تحصیل، ارایه بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلف نیز علاقه‌مندی به کانادا را افزایش داده است.
اخذ ویزای تحصیلی تقریبا بخش نهایی در روند اقدام برای تحصیل است و مهم‌ترین بخش، ویزای تحصیلی کانادا دارای مزیت‌های بسیاری است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجازه کار حین تحصیل اشاره کرد.
در اکثر دانشگاه های کانادا، این امکان را به دانشجو می‌دهد که ۲۰ ساعت در هفته حین تحصیل، کار کند و درآمد کسب کند. درآمد هر ساعت کار دانشجویی نیز به‌ طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ دلار است. پس این امکان نیز به پوشش بخشی از هزینه‌ها کمک می‌کند.


اگر دانشجوی پذیرفته شده یکی از شهروندان کانادا باشد در زمینه شهریه دانشگاه به صورت متوسط باید مبلغ 6000 دلار کانادا را در هر سال تحصیلی در نظر داشته باشد. کلیه دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری دریافت بورسیه ی کانادا امکان پذیر است که این مساله موجب می شود هزینه ها کاهش پیدا کند. دریافت بورس تحصیلی کانادا موجب خواهد شد تا هزینه‌های تحصیلی در کانادا نیز برای دانشجویان مقیم این کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

هزینه زندگی


دانشجویانی که برای حضور در دانشگاه های کانادا تقاضانامه را تکمیل می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که هزینه زندگی برای دانشجویان در مقطع لیسانس را دارند چیزی در حدود 600 تا 800 دلار در ماه است که کلیه هزینه های زندگی از جمله رفت‌وآمد، محل سکونت، بیمه و غذا و دیگر هزینه‌هایی که دانشجویان باید بپردازند را شامل می شود.
دانشجویانی که تمایل دارند می‌ توانند 10 ساعت در هفته را کار کنند و در هر ساعت نیز به طور میانگین چیزی در حدود 13 تا 15 دلار را دریافت خواهند کرد. تحصیل در کانادا هزینه‌های مختص به خود را دارد که اغلب دانشجویان برای تأمین این هزینه ها ملزم به کار می باشند. البته یافتن کار دانشجویی مناسب در کانادا بستگی زیادی به میزان اطلاع و آگاهی فرد از زبان های مختلف، قابلیت‌های فردی او، زمانی که وارد کشور کانادا شده و عوامل دیگر دارد. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم تحصیل در مقطع لیسانس می تواند در پیدا کردن شغلی دانشجویی مناسب تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

شهریه تحصیل


دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند 30 ساعت در طول هفته به کار دانشجویی مشغول باشند و در هر ساعت حقوقی در حدود 15 تا 20 دلار را دریافت خواهند کرد که جمع کل درآمد به دست آمده از این کار موجبات تأمین هزینه زندگی و تحصیل برای مدت یک سال او را تأمین خواهد کرد. هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان در مقطع دکتری ماهیانه چیزی در حدود 700 تا 800 دلار است که کلیه هزینه های یک فرد دانشجو اعم از هزینه محل سکونت، رفت‌وآمد، غذا و بیمه و دیگر هزینه‌ها را شامل خواهد شد که دانشجویان این دوره باید کلیه این هزینه‌ها را بپردازند.





.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.