امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

نظام آموزشی کشور کانادا
نویسنده : javad تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1400

اکنون وقت آن رسیده است که با نظام آموزشی در کشور زیبای کانادا آشنا بشویم. به طور کلی سیستم آموزشی در کشور کانادا بدین صورت است که تحصیل از سن پنج تا شش سالگی آغاز می‌شود و تا 12 سالگی ادامه دارد، این دوره 12 ساله را با نام K-12 نیز می‌شناسند. دانش‌آموزان به هنگام تحصیل در این دوره پنج روز در هفته باید در مدارس حاضر شوند. تحصیل در مدارس کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن است. دانش‌آموزان می‌توانند با هزینه‌های یکسان به یکی از این دو زبان مشغول به تحصیل شوند.

ثبت نام در مدارس کانادا از اواخر ماه آگوست (August) تا اوایل ماه ژوئن (June) ادامه دارد. دانش‌آموزان خارجی و داخلی باید در این بازه زمانی ثبت نام به عمل بیاورند. در کشور کانادا موسسه‌های آموزشی دولتی و خصوصی وجود دارند که برخی از آن‌ها در زمینه‌های تخصصی دروس خود را ارائه می‌کنند. از این موسسه‌ها می‌توان به موسسات فنی (Community colleges) و یا کالج‌های فنی حرفه‌ای (Career colleges) اشاره کرد. سیستم آموزشی کشور کانادا به صورت مسئولت استانی می‌باشد و تحت نظارت قانون اساسی و دولت فدرال این کشور است. به عبارت دیگر تفاوت‌های بسیاری در نظام آموزشی استان‌های مختلف این کشور وجود دارد.

نظام آموزشی مقطع دبستان در کشور کانادا

نظام آموزشی کشور کانادا در مقطع دبستان از سطح یک تا هشت است. این سطوح از شش یا هفت سالگی آغاز می‌شوند و تا 13 یا 14 سالگی ادامه دارند. این دوره که با نام Elementary شناخته می‌شود، در برخی از استان‌ها مانند استان انتاریو (Ontario) دوره‌های پیش دبستانی نیز با نام‌های Senior SK و Junior JK برگزار می‌شوند. لازم به ذکر است که این دوره‌ها اختیاری هستند.

مقطع راهنمایی در کشور کانادا به دنباله مقطع دبستان است و به طور معمول سنین ۱۳ و ۱۴ سال باید در این مقطع تحصیل کنند. البته همانطور که گفته شد قوانین نظام آموزشی در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال دوره راهنمایی در بیشتر استان‌ها از ۱۲ تا ۱۵ سالگی است. با توجه به متفاوت بودن سیستم آموزشی در استان‌های مختلف کانادا مدارسی در این کشور وجود دارند که به پسران و دختران به صورت جداگانه تدریس می‌کنند. این مدارس بیشتر بر پایه مفاهیم دینی تکیه دارند.

مقایسه نظام آموزشی کشور کانادا با آمریکا

همانطور که احتمالا می‌دانید نظام آموزشی در کشور آمریکا به عنوان یکی از بهترین نظام‌های آموزشی در جهان شناخته می‌شود. کانادا و آمریکا هر دو دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی هستند که دارای چندین تفاوت اصلی هستند. در این بخش قصد داریم تا تفاوت‌های اصلی میان نظام آموزشی کشور آمریکا با کشور کانادا بپردازیم. برخی از تفاوت‌های اصلی میان سیستم آموزشی این دو کشور، میزان حقوق بیشتر معلمان در کانادا، سیستم معدل و نمره‌دهی و اهمیت متفاوت اجتماعی موسیقی و ورزش است.

در ادامه به بررسی برخی از این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت:

  • حقوق بیشتر معلمان در کانادا: حقوق معلمین و اساتید در کشور کانادا به طور میانگین بیشتر از اساتید کشور آمریکا است. در واقع کانادا در میان برترین کشورهای جهان از نظر حقوق معملین قرار دارد. متوسط درآمد معلمان دوره ابتدایی در کشور کانادا برابر با ۶۷ هزار دلار در سال است
  • مدرسه‌های کانادا امن‌تر هستند: به گزارش خبرگزاری معروف سی‌ان‌ان (CNN reports) از سال 2009 در 288 مدرسه آمریکا تیراندازی اتفاق افتاده است؛ اما در کشور کانادا تنها در دو مدرسه این اتفاق افتاده است
  • سیستم آموزشی در کانادا توسط دولت اداره نمی‌شود: یکی دیگر از تغییرات اساسی نظام آموزشی کشورهای کانادا و آمریکا این است که در کانادا نظام آموزشی توسط یک سازمان اداره نمی‌شود. در این کشور قوانین و مقررات سیستم آموزشی بر خلاف کشور آمریکا توسط هر استان مدیریت می‌شود.

 

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/



دلایل افزایش خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه چیست؟
نویسنده : javad تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1400

تبلیغ بیش از اندازه در مورد یک زندگی آرام، لاکچری و داشتن آزادی‌های فراوان در کشوری که مرز زمینی با ایران دارد را می‌توان از جمله دلایل خرید خانه در ترکیه دانست. تبلیغات پر زرق و برقی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد و همچنین نمایش سریال‌های پر زرق و برق ترکی در شبکه‌های ماهوره‌ای، ابتدایی‌ترین دلیل خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان است. با سرمایه‌گذاری کلانی که ایرانیان در ترکیه داشته‌اند، یک تنه ناجی اقتصاد ترکیه شده‌اند!

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده ایرانیان در این کشور شروع به خرید ملک و املاک کنند، تغییر قوانین اخذ اقامت ترکیه است. در سال‌های گذشته لازم بود برای خرید خانه ترکیه و اخذ شهروندی این کشور مبلغ 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد. اما با تعیین قوانین جدید، این میزان به یک چهارم – یعنی 250 هزار دلار – کاهش یافت.

افراد با صرف 250 هزار دلار آمریکا به راحتی می‌توانند شهروندی ترکیه را بدست آورند و حتی با کمتر از این مبلغ (نزدیک به 80 هزار دلار) هم می‌توانند اقامت ترکیه را بدست آورند.

از طرف دیگر، شهروندان ترکی راحت‌تر شهروندان ایرانی می‌توانند به کانادا و آمریکا سفر کنند، از این‌رو ایرانیان، ترکیه را دروازه‌ای به سوی ایالات متحد آمریکا می‌دانند و با اشتیاق فراوان در این کشور سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌دهند تا به پاسپورت ترکیه دست یابند.

از دیگر دلایلی که بارها نیز به آن اشاره کردیم، همسان بودن قیمت خانه در ایران و ترکیه است. طبق گفته مقامات داخلی ایران، میانگین قیمت خرید خانه در ترکیه از بسیاری از شهرهای ایران پایین‌تر است و هزینه زندگی در این کشور هم به مراتب مناسب‌تر از ایران می‌باشد.

https://aralgam.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%84%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.